Følg Flixfilm på Facebook - Netflix nyheder

Flixfilm » Nyheder » Advarsel: Mistænkelig mail fra “Netflix” i omløb

Advarsel: Mistænkelig mail fra “Netflix” i omløb

13/02/2016 | Flixfilm

netflix spam danmarkFlere brugere har de seneste dage informeret os om, at der i øjeblikket er en spam-mail i omløb, som ved første øjekast godt kunne ligne at komme fra streamingtjenesten Netflix. Dette er dog ikke tilfældet.

I mailen, som udgiver sig for at være fra Netflix, bedes medlemmer om at opdatere deres betalingsoplysninger, da Netflix angiveligt har problemer med at fakturere for den aktuelle måned. Herefter henvises man til et suspekt link hvor man kan indtaste sine betalingsoplysninger.

Vi vil dog kraftigt advare imod, at man gør som mailen beskriver, da det ikke er en officiel mail fra Netflix – til trods for at det umiddelbart godt kan ligne. Mailen afsendes fra en suspekt adresse og linket henviser til en mistænkelig hjemmeside.

Nedenfor kan du se ordlyden fra den falske mail;

Kære bruger

Artiklen fortsætter under annoncen

Vi kunne ikke fakturere dit medlemskab for den aktuelle måned. For at sikre, at tjenesten ikke vil blive afbrudt, skal du opdatere dine betalingsoplysninger.

For at opdatere dine betalingsoplysninger, skal du klikke på: Log ind på Netflix, så vil du blive bedt om at opdatere dine betalingsoplysninger.

Målet med den falske mail er at franarre kreditkortoplysninger fra Netflix-medlemmer og det rådes derfor til at man kontakter sin bank, hvis man er kommet til at indtaste betalingsoplysningerne.

Hvis du modtager en lignende mail og du er i tvivl om den er pålidelig, så kan du altid kontakte Netflix og forhøre dig. Netflix kan kontaktes her – 24 i døgnet: Netflix kundeservice.

Herunder kan du se den falske mail;

netflix spam danmark




4 kommentarer til Advarsel: Mistænkelig mail fra “Netflix” i omløb

  1. Christian Bregnedal - kl. 13:38, 13-02-2016:

    Et godt spamfilter kan klare det 🙂

  2. Tommy - kl. 18:34, 13-02-2016:

    Hvornår kommer sæson 3 af Arrow i Danmark?

  3. jan andersen - kl. 18:31, 11-12-2017:

    Hej,

    Vores betalingsafdeling har opdaget, at det ikke var muligt at trække pengene til betaling af dit abonnement på dit kort – det må være en fejl!
    Da vi sætter meget pris på dig som kunde, vil vi derfor bede dig om at opdatere dine betalingsoplysninger for fortsat at kunne bruge vores tjeneste – det tager kun få øjeblikke og kan gøres nemt ved hjælp af det link, du finder i bunden af mailen.
    >> Opdater dine betalingsoplysninger >>

    Vi håber, at du ikke giver slip på os: DU er en værdsat kunde, og vi vil gøre vores bedste til, at du også føler dig værdsat.
    Tak for din tid – vi sætter stor pris på dig!

    Netflix International B.V.
    ——————————————————
    EMAILID: 3430072_da_DK
    Denne e-mail blev sendt til dig som en del af dit Netflix-medlemskab. Du kan når som helst ændre dine e-mailindstillinger på siden Kommunikationsindstillinger på din konto.
    Besvar venligst ikke denne e-mail, da vi ikke kan svare fra denne e-mailadresse.
    Gå til vores Hjælp-center på help.netflix.com, hvis du har brug for hjælp eller ønsker at kontakte os.

    Jeg har ikke NETFLIX



  4. Britt Grønborg Sand - kl. 11:12, 17-06-2018:

    Kære NF

    Jeg har netop modtaget en mail om gratis NF i et år – er det en svindelmail ?
    Mvh
    Britt
    26821544

Skriv kommentar