Følg Flixfilm på Facebook - Netflix nyheder

Flixfilm » Nyheder » 14 facts om ‘Army of the Dead’ som du ikke vidste

14 facts om ‘Army of the Dead’ som du ikke vidste

26/05/2021 | Flixfilm

AOTD 20191004 38502R CCDen 21. maj havde Netflix eksklusiv premiere på Zack Snyders ‘Army of the Dead’ og lige siden at zombiefilmen landede på streamingtjenesten har den været blandt de mest populære film i Danmark.

Filmen, som udspiller sig i kølvandet på et zombieudbrud, der har efterladt Las Vegas i ruiner og afspærret byen fra resten af verden, fik også en anbefaling med på vejen af Flixfilm i vores anmeldelse.

I forbindelse med actionfilmens store succes har Netflix nu frigivet 14 facts om ‘Army of the Dead’, der måske kommer som en overraskelse for dig.

Find de 14 facts her;

– Zack Snyder begyndte, at arbejde på manuskriptet til ‘Army of the Dead’ for et årti siden.

Artiklen fortsætter under annoncen

– Det tog fem uger at filme åbningsscenen, hvor soldaterne første gang møder Zeus. ”Jeg ville optage det i skumringen i naturligt lys,” siger Snyder. “Vi optog hver dag i skumringen i fem uger for at få det rigtigt.”

– I åbningssekvensen tilføjede VFX-teamet nogle subtile objekter til himlen som et nik til Area 51.

– Mens Snyder ikke har en større cameo i filmen, kan kvikke fans få øje på ham i to scener i begyndelsen af ​​filmen.

– Snyder brugte flere år på at købe ethvert Canon Dream-linse han kunne finde på eBay for at give filmen et blødt, organisk udseende i modsætning til det barske apokalyptiske zombielandskab i filmen.

Artiklen fortsætter under annoncen

– Før produktionen startede, samarbejdede han med RED Studios i et år på at designe skræddersyede kameraer, der kombinerede digital kamerateknologi med Canon Dream-linser.

– ‘Army of the Dead’ markerer Snyders første spillefilm som fotografedirektør, og første gang brugte han digitale kameraer til en film.

– Ensemblets 10 hovedskuespillere gennemførte en uges lang “Zombie Boot Camp”, hvor de blev undervist i skudveksling, pistolhåndtering, bevægelse med et våben og arbejde som et team.

LÆS OGSÅ:   'Kastanjemanden' vender tilbage på Netflix

– I modsætning til hans karakter vidste Matthias Schweighöfer godt hvordan man håndterede et våben, så filmens taktiske konsulenter måtte lære ham at se ud som en nybegynder.

– Fordi kasinoer i Las Vegas er åbne 24 timer i døgnet, var det umuligt at optage filmen i selve Sin City. I stedet blev Showboat Atlantic City brugt som et Las Vegas casino i filmen. Showboat har dog været tomt siden 2014 og derfor måtte produktionsdesigner Julie Berghoff og hendes team nødt til at indkøbe mere end 500 spilleautomater til formålet.

– Produktionen købte også 2.500 plastik skeletter fra Amazon og Halloween-butikker som kunstafdelingen derefter klædte sig ud og stablede.

– Holdet kunne ikke få adgang til de højeste hustage for at optage og skanne The Strip i Las Vegas. Derfor brugte produktionen 12 dage med droner og en helikopter udstyret med en LiDAR-scanner for at få billederne i kassen. Indsatsen resulterede i en nøjagtig 3D-model af hele Las Vegas-stripen, der blev brugt i forskellige dele af filmen.

– For at skabe zombietigeren Valentine havde VFX-teamet brug for en rigtig tiger. De tog derfor til Big Cat Rescue i Tampa, Fl. hvor holdet også mødte Carole Baskin, som ingen kendte da det var flere måneder før, at ‘Tiger King’ fik premiere på Netflix.

– Stuntman Albert Spider Valladares var stand-in for Valentine i mishandlingsscenen.

Se ‘Army of the Dead‘ på Netflix Danmark og kom bag kameraet i kortfilmen ‘Creating an Army of the Dead‘.




Skriv kommentar