32% af danskerne bruger Netflix ugentligt
31/03/2017 | FlixfilmDer ingen tvivl om at streamingtjenesten Netflix er populær blandt danskerne, men nu viser en undersøgelse at hele 32% af danskerne benytter Netflix ugentligt til at se film og serier.
Det viser en undersøgelse fra DR Medieforskning om medieudviklingen i Danmark 2016.
I 2015 så ‘kun’ 27% Netflix ugentligt og streamingtjenesten har således indvundet større bevidsthed og momentum hos danskerne i løbet af det seneste år.
Netflix’ popularitet overgåes kun af YouTube, som hele 48% af danskerne bruger ugentligt.
Artiklen fortsætter under annoncen
Konkurrenterne HBO Nordic og Viaplay nævnes også i undersøgelsen og her fremgår det at de konkurrerende streamingtjenester benyttes ugentligt af henholdsvis 8% og 7% af danskerne. Mens HBO Nordic i løbet af det seneste år har oplevet en stor fremgang, har Viaplay modsat oplevet tilbagegang hos danskerne.
Undersøgelsen er lavet blandt et repræsentativt udpluk af danskere over 12 år, men det er især unge, som elsker de nye streaming-medier som Netflix og Youtube, mens de ældre seere i Danmark hælder til de traditionelle tv-medier.
DR Medieforskning estimere endvidere at Netflix og YouTube ville være de to største ”tv-kanaler” i Danmark blandt de 15-29-årige målt på tidsforbrug.
Relaterede nyheder
Jeg har tænk mig at sige TV 2 men jeg kunne godt tænke mig at i målte om det også galt TV2 Play hvis det er det samme så ville jeg gære det med det samme