Følg Flixfilm på Facebook - Netflix nyheder

Forside » Nyheder » 32% af danskerne bruger Netflix ugentligt

32% af danskerne bruger Netflix ugentligt

31/03/2017 | 1 kommentar

Der ingen tvivl om at streamingtjenesten Netflix er populær blandt danskerne, men nu viser en undersøgelse at hele 32% af danskerne benytter Netflix ugentligt til at se film og serier.

Det viser en undersøgelse fra DR Medieforskning om medieudviklingen i Danmark 2016.

I 2015 så ‘kun’ 27% Netflix ugentligt og streamingtjenesten har således indvundet større bevidsthed og momentum hos danskerne i løbet af det seneste år.

Netflix’ popularitet overgåes kun af YouTube, som hele 48% af danskerne bruger ugentligt.

Konkurrenterne HBO Nordic og Viaplay nævnes også i undersøgelsen og her fremgår det at de konkurrerende streamingtjenester benyttes ugentligt af henholdsvis 8% og 7% af danskerne. Mens HBO Nordic i løbet af det seneste år har oplevet en stor fremgang, har Viaplay modsat oplevet tilbagegang hos danskerne.

LÆS OGSÅ   Se trailer til Coen-brødrenes nye Netflix-film; 'The Ballad of Buster Scruggs'

Undersøgelsen er lavet blandt et repræsentativt udpluk af danskere over 12 år, men det er især unge, som elsker de nye streaming-medier som Netflix og Youtube, mens de ældre seere i Danmark hælder til de traditionelle tv-medier.

DR Medieforskning estimere endvidere at Netflix og YouTube ville være de to største ”tv-kanaler” i Danmark blandt de 15-29-årige målt på tidsforbrug.



1 kommentar til 32% af danskerne bruger Netflix ugentligt

  1. Niels Poulsen - kl. 15:07, 21-09-2019:

    Jeg har tænk mig at sige TV 2 men jeg kunne godt tænke mig at i målte om det også galt TV2 Play hvis det er det samme så ville jeg gære det med det samme

    Skriv kommentar