99% bruger ikke Netflix’ spilsatsning
10/08/2022 | FlixfilmFor snart et år siden lancerede Netflix et supplement til deres film- og serietjeneste, som skulle hamle op med konkurrenterne og give merværdi til Netflix-medlemmerne.
Der er tale om spilsatsningen Netflix Games, som giver medlemmer adgang til en lang række mobilspil, der kan spilles kvit og frit med et eksisterende abonnement.
Det tyder dog ikke på at Netflix-medlemmerne har kastet sig over spillene, der er uden reklamer eller in-app køb.
Artiklen fortsætter under annoncen
Det amerikanske medie CNBC skriver nemlig, at kun 1% af streamingtjenestens brugere har benytter sig af de gratis spil på daglig basis.
Med Netflix’ i alt 221 millioner medlemmer betyder det at blot 1,7 millioner spiller mobilspillene fra Netflix.
Da Netflix i november 2021 introducerede spillene kunne man blot vælge mellem fem forskellige – ‘Stranger Things: 1984’, ‘Stranger Things 3: The Game’, ‘Shooting Hoops’, ‘Card Blast’ og ‘Teeter Up’.
Her snart et år efter er det tal steget til 26 spil, og Netflix forventer, at kunne fordoble det tal inden året er omme.
Spillene fremgår side om side med streamingtitlerne på Netflix, og klikker man på et spil sendes man til den pågældende app-butik (Google Play eller Apple App Store) for at downloade spillet. De bliver altså ikke streamet til enheden som det er tilfældet med film og serier på Netflix.