Flixfilm » Anmeldelser » Anmeldelse: ‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter’

Anmeldelse: ‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter’

10/07/2018 | Flixfilm

Josh Brolin er det absolutte lyspunkt i det nogenlunde komediedrama ‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter’ med sin atypiske, komiske rolle som tv-jægeren Buck Ferguson, der forsøger at komme tættere på sin søn. Balancen mellem humor og drama bliver aldrig samhørig og trods godt samspil er far og søn-konfliktet langtfra originalt.

År 2018 har i sandhed været Josh Brolins store år. Han gav fantastisk liv til de ikoniske Marvel-figurer Thanos og Cable i henholdsvis ‘Avengers: Infinity War’ og ‘Deadpool 2’ og vender senere i år tilbage til det benhårde ‘Sicario’-univers med den imødesete forsættelse ‘Sicario: Day of the Soldado’.

I den nye Netflix-komedie ‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter’ ser man Brolin i en af hans få komiske roller. Det skæve familiedrama der udspiller for det meste i den smukke, amerikanske natur er instrueret af Jody Hill. Han er kendt for HBO-komedieserierne ‘Eastbound & Down’ og ‘Vice Principals’, som han skabte i samarbejde med Danny McBride, som også medvirker i ‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter’.

Buck Ferguson (Josh Brolin) er en jæger/reality tv-stjerne, der lever af at lave absurde tv-programmer om sit jagt-liv. I introen jager han efter hjorte og sågar skyder en falk, da muligheden indtræffer sig. For som han siger om den til kameraet: “Den sad bare der, så hvorfor ikke!”
Buck og hans trofaste kameramand Don (Danny McBride) prøver at lave en særlig udsendelse, hvor Buck vil knytte bedre bånd til sin søn Jaden (Montana Jordan) ved at tage på jagt sammen.

I forvejen er Buck stærkt provokeret af tanken om at hans ekskone Caroline (Carrie Coon) skal giftes med den anderledes Greg (Scoot McNairy), som Jaden er meget glad for. Buck vil lægge meget vægt på kristne, ærkeamerikanske familieværdier i udsendelsen, men turen bliver hurtigt præget af det faktum at far og søn ikke rigtig er på bølgelængde med hinanden…

Det bedste ved ‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter’ er Josh Brolins finurlige spil som den snæversynet Buck. Han er så ude af trit med sin familie og sine omgivelser og meget af humoren kommer fra det. Karakteren er sjov nok ikke langt væk fra virkelighedens USA og kunne nemt have været en Trump-vælger! Det er sjovt at se en dramatisk skuespiller som Brolin i en atypisk, sjov rolle, især ovenpå hans grumme skurke-rolle i ‘Avengers: Infinify War’. Man kan se at han nyder det og hans begejstring smitter heldigvis af på en.

McBride spiller endnu engang en bøvet redneck-sidekick og han har gjort det så mange gange at det efterhånden ikke overrasker, men der er gudskelov fint samspil mellem ham og Brolin. Montana Jordan som Jaden er et lovende talent, der viser gode evner overfor Brolin og McBride. Rollen som sønnen er Jordans første filmrolle og han vandt den foran 10,000 andre drenge!

‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter’ er ikke altid heldig med sin blanding af humor og alvor og dermed bliver filmen aldrig samhørig i tonen. Den har slet ikke noget nyt at byde på med far og søn-dramaet, som man ikke allerede har set før osse selvom spillet mellem Brolin og Jordan er fint. Fans af Brolin vil sikkert finde hans Buck-karakter fornøjeligt, men vil sikkert som mig ønske at resten af filmen var lige så god.

Se ‘The Legacy of a Whitetail Deer Hunter‘ på Netflix Danmark.