Flixfilm » Anmeldelser » Anmeldelse: ‘The Man From Toronto’

Anmeldelse: ‘The Man From Toronto’

29/06/2022 | Flixfilm

man from toronto anmeldelse netflix

Hårdtslående, intetsigende humor når det er bedst – og værst

Hvad får du, når en uduelig person bliver forvekslet med en notorisk kompetent snigmorder og ubevidst slår sig sammen med ham på en risikabel mission? Naturligvis et stort, sjovt rod, der involverer action-gerninger, sure lejemordere, masser af skarpe skænderier og FBI.

‘The Man From Toronto’, en Netflix action-komedie med Woody Harrelson og Kevin Hart i hovedrollerne, er den slags film, man glemmer i det øjeblik rulleteksterne er overstået. To timers moderate grin rullet sammen i et tyndt plot, der unægtelig er forudsigeligt fra start til slut.

TMFT UNIT 018 02815 R

Men om ikke andet er det et udstillingsvindue for én lille velsignelse: det mindre moderne mirakel af Harts komisk timing. Hart spiller Teddy, en gennemsnitlig fyr fra en provinsby i USA, som bare ikke kan få det hele til at spille. Han forguder sin kone, Lori, men han er en af de mænd, der bare aldrig kan følge op på noget; han forsømmer altid nogle mindre, men væsentlige detaljer. Hans seneste plan er en fitnesskur, han kalder for kontaktløs boksning, en disciplin, der er tung på cardio, men som faktisk ikke involverer at slå nogen.

På papiret ikke en frygtelig idé, men Teddy er dømt til at mislykkes, og han frygter, at Lori er ved at miste tålmodigheden. Til hendes fødselsdag booker han en weekend i Virginia. Da han udskriver placeringen af den Airbnb-hytte, han har lejet, er blækket i printeren så svagt, at han ikke kan læse adressen. Dette fører ham til den forkerte kahyt, og får ham til at blive forvekslet med den ildebefindende lejemorder, vi allerede har mødt i filmens første scene, den lejemorder, der går under navnet Manden fra Toronto. Det, der følger er de to, der starter som modstandere, der bliver tvunget til at arbejde sammen for at nedkæmpe en venezuelansk skurk, der forsøger at sabotere sit eget land.

TMFT UNIT 011 08983 R

Harrelsons karakter er en af de tegneserieagtige gådefulde enspændere, som tager sine ordrer fra en chef, han aldrig har mødt i det virkelige liv. Han elsker poesi fra det 19. århundrede og håber at forlade lejemorderlivet for at åbne sin egen restaurant. Han og Teddy har selvfølgelig intet til fælles. Men efter at de er blevet dinglet fra luftbårne fly og skudt på af forskellige bøller lærer de næsten at kunne lide hinanden. Hvilket næppe burde komme som en overraskelse.

Handlingen i ‘The Man from Toronto’ er egentlig bare en undskyldning for Hart og Harrelson for at sparre og drille hinanden, mens de bliver banket rundt. Disse to skuespillere er garvede nok til at skabe nogle gnister, selvom meget af den dialog, de får at arbejde med er intetsigende.

Dette er ikke den slags film, din tid er brugt bedst på, men heller ikke den du kommer til at spilde tid på.

Se ‘The Man from Toronto‘ på Netflix Danmark.