Følg Flixfilm på Facebook - Netflix nyheder

Flixfilm » Nyheder » Netflix: Film ses af under halvdelen

Netflix: Film ses af under halvdelen

08/12/2016 | Flixfilm

Uanset hvilke film, der er tilgængelige på Netflix, bruger medlemmerne en tredjedel af deres tid på at se film, udtaler Ted Sarandos, indholdschef hos Netflix.

Det skriver Business Insider.

Det var i forbindelse med UBS Global Media and Communications konferencen i New York, at indholdschefen blev spurgt til det sparsomme film-udvalg på Netflix hvor han dertil svarede; “Uanset ender vi med at omkring en tredjedel af vores tid på Netflix bliver brugt på at se film.”

Han henviste hertil eksklusive filmaftaler i Canada og USA. I Canada har streamingtjenesten aftale med fem store filmstudier, mens Netflix i USA kun har en eksklusiv aftale med Disney. Til trods for at der dermed skulle være langt flere film på Netflix i Canada, ser medlemmerne her ikke flere film end i USA.

Antallet af tilgængelige film på Netflix betyder dog ikke det store da det er filmbranchens nuværende opbygning, der er problemet, mener Ted Sarandos. Der går ofte 7-10 måneder før biograffilm kan ses på streamingtjenesten og hvis man er en passioneret filmentusiast har man garanteret allerede set dem inden de kommer på Netflix, hvorefter de ikke vil skabe megen værdi, pointerer Sarandos.

LÆS OGSÅ:   Anmeldelse: 'Turning Point: The Bomb and the Cold War'

Artiklen fortsætter under annoncen

Der er dog enkelte undtagelser, i følge indholdschefen. Det er Disney-film. Dem kan man godt tåle at se flere gange og derfor er det oplaget af have en aftale med Disney.

Netflix kan ikke vente på at filmbranchen revolutioneres og derfor er streamingtjenesten også begyndt at opkøbe storstilet filmprojekter. Senere på året har Netflix for eksempel premiere på fantasy-filmen Bright fra instruktør David Ayer (Suicide Squad, Fury, Training Day). Den har Will Smith, Joel Edgerton og Noomi Rapace på rollelisten og har øjensynligt et budget på $90 millioner.




Skriv kommentar