Netflix koster nu mere i USA
22/01/2025 | Flixfilm
Der var engang, hvor det var populært at få adgang til den amerikanske Netflix.
Prisen var lavere, og udvalget af film og serier var langt større end her i Danmark.
Det er dog ikke længere tilfældet.
Artiklen fortsætter under annoncen
Nu er der langt flere film og serier på Netflix i Danmark, og det koster nu mere at have et abonnement til Netflix i USA end i Danmark.
Det står klart, efter at Netflix netop har annonceret en ny prisstigning i hjemlandet.
Prisen på et standardabonnement er nu $17,99 om måneden, hvilket direkte omregnet svarer til cirka 129 danske kroner. Det er samme pris som i Danmark.
Men hvis du skal have den store pakke – premium-abonnementet – så skal du nu betale mere i USA, end du skal i Danmark. I USA koster det nemlig nu 179 kr. om måneden, mens vi i Danmark “kun” skal betale 169 kr.
Premium-abonnementet giver mulighed for at streame film og serier i højeste kvalitet – 4K (Ultra HD) – samt streaming på fire skærme samtidig.
Netflix forklarer prisstigningen med den sædvanlige kommentar om, at de er nødt til at justere priserne fra tid til anden for at kunne investere i mere indhold og gøre streamingtjenesten endnu bedre.
Der er ingen oplysninger om, hvorvidt vi også kan forvente prisstigninger i Danmark inden for den nærmeste fremtid.























