Netflix populær i Danmark
20/03/2013 | FlixfilmEn analyse fra mediebureauet Mindshare viser, at Netflix er den populæreste on-demand videotjeneste i Danmark. Der er nu mere end 600.000 månedlige brugere af Netflix, mens Viaplay halter bagefter med 184.000 brugere. Endvidere kender 61 pct. af alle danskere mellem 15-70 år til Netflix og af dem har mindst 15% benyttet sig af tjenesten. Det betyder at Netflix står for 40% af on demand forbruget nu, mens HBO, Viaplay, YouBio mv. deles om de resterende 60%.
“Netflix fik et forspring, og tjenesten er bedre distribueret til flere enheder, end konkurrenterne. De er f.eks. alene på Apple TV, som nu står i otte pct. af alle husstande. Og 55 pct. har Netflix installeret på boxen. Det kan forklare brandets position,” siger direktør Martin Rasmussen, Mindshare.
I husstande, hvor Netflix bruges regelmæssigt, bruger man 15 pct. mindre tid dagligt på flow-tv. Flow-tv beskrives som værende de traditionelle tv-kanaler uden mulighed for at selv at bestemme hvad man vil se. Det er dermed tv-kanaler som DR, TV2, TV3 mv.
Læs hele artiklen på MediaWatch (Kræver abonnement)
Artiklen fortsætter under annoncen