Netflix sender inaktive medlemmer ud i kulden
24/05/2020 | FlixfilmDu kender det sikkert alt for godt.
Medlemskabet til fitnesscentret, bogklubben, streamingtjenesten eller lignende bliver ikke brugt til fulde og den månedlige udgift forbundet med medlemskabet giver blot dårlig samvittighed.
Netflix meddeler nu, at de er klar med et tiltag. som gør livet nemmere for deres inaktive medlemmer.
Streamingtjenesten vil fremover sende en besked til de betalende medlemmer, som ikke har set film og serier på Netflix i løbet af det seneste år, og bede dem om at bekræfte deres medlemskab, der ellers vil blive opsagt automatisk.
Artiklen fortsætter under annoncen
Beskederne vil blive sendt ud på email og i applikationen til mobile enheder.
Hvis abonnementet automatisk er blevet opsagt er det dog nemt at tilmelde sig igen og hvis det gøres inden 10 måneder, så vil man fortsat have de samme profiler, favoritter, streaming-aktivitet og historik, samt kontooplysninger.
Det nye tiltag kommer både kunderne og Netflix til gode, som ikke ser det som fordelagtigt, at have kunder, der alligevel ikke bruger servicen.
Netflix skriver i meddelelsen, at de vurderer at antallet af inaktive medlemskaber ligger på nogle hundredtusinde.
Streamingtjenesten vil naturligvis gå glip af et større millionbeløb hvis alle inaktive medlemskaber bliver opsagt, men Netflix har allerede kalkuleret med dette i deres budgetter, og vil helst se at folk beholder deres egne hårdt tjente penge.
Alt på Netflix foregår på spansk – – – tror jeg det er – – – og jeg betaler for meget.
Derfor ønsker jeg at opsige mit abonnement.
Med mindre I kan føre mig tilbage til at modtage på “dansk”. Og til en fornuftig pris.
Mvh Klaus Wedelboe