Netflix-serier og film gav mange nye kunder i butikken
18/10/2018 | FlixfilmStreamingtjenesten Netflix kunne forleden offentliggøre deres seneste kvartalsregnskab, som bød på en stor kundetilstrømning.
De mange nye kunder er kommet som følge af at Netflix har lanceret nye sæsoner af populære serier som ‘Orange Is the New Black’, ‘Luke Cage’, ‘Ozark’ og ‘BoJack Horseman’.
Romantiske komediefilm har også været med til at tiltrække kunder hvor ‘To All the Boys I’ve Loved Before’ har været blandt de allermest sete film på streamingtjenesten nogensinde.
Det skriver Netflix i deres nyhedsbrev til investorne.
Netflix fik i det seneste kvartal 7 millioner flere abonnementer i folden, hvilket slog analytikernes forventninger, der havde regnet med 5,1 millioner nye brugere.
Artiklen fortsætter under annoncen
Den nye kundetilstrømning betyder, at 137,1 millioner mennesker over hele verden har nu abonnement til Netflix.
Det store vækst antyder, at streamingtjenestens investering på 52 milliarder kroner på film og serier alene i 2018, har været en stor succes.
Lokale produktioner som den danske serie ‘The Rain’, har i det hele taget været en stor succes og derfor skruer tjenesten også op får deres engagement i Indien, Mexico, Spanien, Italien, Tyskland, Brasilien, Frankrig, Tyrkiet m.m.
I løbet af de næste tre kommende måneder forventer Netflix, at få yderligere 9,4 millioner nye medlemmer. Om det holder stik finder vi ud af til næste regnskabsoffentliggørelse.