Nye fupmails fra “Netflix” i omløb
20/06/2018 | FlixfilmHar du indenfor de seneste uger modtaget mistænkelige mails om ekstraordinære tilbud på Netflix eller blevet bedt om at opdatere dine kontooplysninger på et besynderligt tidspunkt, så er du højest sandsynligt blevet offer for spam-mails.
Flixfilm er nemlig blevet bekendt med – og har selv modtaget – at en bølge af falske Netflix-mails netop nu strømmer ind over landet.
Nedenfor kan du finde et eksempel på en spam-mail, som udgiver sig at være fra streamingtjenesten Netflix.
Det er ikke altid nemt, at gennemskue meddelelserne, men en god fingeregel er, at hvis det er for godt til at være sandt, så er det nok også.
Artiklen fortsætter under annoncen
Det er derfor helt åbenlyst tale om en falsk mail hvis man tilbydes et års abonnement til Netflix for kun 7,95 kr om måneden. Det samme gør sig gældende, hvis man bliver bedt om at opdatere sine konto/betalingsoplysninger hvis man ikke har spærret eller fået et nyt betalingskort fra banken inden for nærmeste fremtid.
Det rådes, at man kontakter sin bank, hvis man er kommet til at indtaste sin betalingsoplysninger på en mistænkelig side.
Netflix har aldrig tidligere haft tilbud eller givet rabat på deres streamingtjeneste, så ethvert tilbud om billigere Netflix – foruden første måned gratis ved oprettelse – er meget sandsynligt fup eller spam.
Herunder kan du ser et eksempel på en fupmail, som er blevet modtaget fornyligt;
Hej!
Vi vil gerne takke for, at du bruger vores sеrνісе. Vi sætter meget pris på det!
Vi har imidlertid konstateret, at vi ikke er i stand til at trække penge fra din kοntο.
Så derfor har du ikke længere har adgang til vores sеrνісе.For fortsat at bruge vores sеrνісе, beder vi dig om at opdatere dine betalingsoplysninger. Til dette skal du bruge nedenstående link, det tager kun et minut!
>> >> Opdater betalingsmåde >> >>
Vi håber, at du snart igen bruger vores service. Det ville være en skam at miste dig, vi er lige blevet gode venner!
Mange tak for din tid!
Νеtflіχ Intеrnаtіοnаl Β.V.
——————————————————Brugen af Νеtflіχ Intеrnаtіοnаl Β.V. servicen og hjemmesiden er underlagt vores brugerbetingelser og vores erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.
Hvis du modtager en mistænkelig mail og du er i tvivl om den er pålidelig, så kan du altid kontakte Netflix og forhøre dig. Netflix kan kontaktes her – 24 i døgnet: Netflix kundeservice.
Netflix virker ikke man kan ikke komme ind og se film
åbnede her 08.40 min e-mail side,og straks dukked der en mail fra Netflix op,med oplysning om,at jeg ville miste Netflix,hvis jeg ikke kom med betalingsoplysninger.Der er bare,det ved det,at jeg slet ikke har Netflix.Trykkede straks på Spam knappen,Er det det rigtige,eller skulle jeg have gjort noget andet.Venlig hilsen – J. Mikkelsen
Netflix kender pludselig hverken min e-mail, kontonummer eller telefonnummer. Jeg har prøvet at komme igennem over 40 min. nu med de samme 3-4 brudstykker af seriemusik skralde de i mit øre. Suk!
Os. Mit kontingent blev trukket 13. marts, men Netflix kender mig ikke!
På min email er jeg blevet tilbudt 12 mdrs. gratis medlemskab af Netflix. Jeg er blevet anmodet om at oplyse mine konti i banken. Først bruger jeg min daglig konto i Jyske Bank, hvorefter Netflix melder fejl, prøv en anden konto, som jeg har i Nordea. Samme resultat- Jeg har nøje studeret Netflix hjemmeside, hvis det da er Netflix, hvilket jeg nu tvivler på.
Jeg har altså være så godtroende at oplyse mine konti i Jyske Bank og Nordea
Kan Netflix straks undersøge om hjemmesiden er falsk, jeg vil så lukke mine konti i bankerne
Dato for denne anmeldelse 27.april 2020
jeg bliver ved med at modtage mails om at mine betalings oplysninger ikke er opdateret hvilket jeg mener de er
hilsen erik christensen
Får mails fra nick@nickcanarelli.com som 1 gang hver måned beder mig indtaste betalingskort oplysninger da min Netflix konto ellers lukker.
Behøver jeg opdatere mine kontooplysninger? Ellers vil mit abonnement udløbe d 26/1 ??
Mvh
Bo Gottlieb